2009年1月8日星期四

甜 到 漏.....林 嘉 欣

我自問沒有溫柔的聲線, 嬌滴滴的外表, 有時亦討厭這些女子 (係好憎。好憎。扮哂野~~~唔係吃不到的葡萄, 放心, 我是很自量的, 唔係就唔係)
但看到林 嘉 欣, 問心, 我也為之心動。
因為她, 是。由。衷。的。甜。美。

**************************************


By Full FACE 85

面 對 面
林 嘉 欣   剩 女 貞 德


1994 年 , 我 在 那 一 年 的 願 望 , 是 做 張 學 友 《 情 書 》 MV 的 林 嘉 欣 , 甜 到 漏 ; 我 隔 籬 願 望 , 是 儲 齊 周 慧 敏 全 套 Yes 咭 。
2009 年 , 41 歲 的 周 慧 敏 要 嫁 給 Yes 咭 始 創 人 倪 震 , 剛 滿 30 歲 的 林 嘉 欣 則 從 氣 質 美 少 女 步 入 理 智 之 年 , 經 歷 過 合 約 糾 紛 、 隱 退 過 復 出 過 、 肥 過 又 瘦 過 、 愛 過 有 婦 之 夫 、 年 年 入 圍 金 馬 金 像 贏 過 亦 輸 過 。 30 歲 , 一 個 人 住 。




















在 新 戲 《 愛 情 呼 叫 轉 移 2 愛 情 左 右 》 中 , 演 回 自 己 : 一 個 經 歷 多 多 事 業 有 成 , 30 歲 還 未 嫁 得 出 的 名 女 人 , 內 地 人 的 說 法 叫 「 剩 女 」 。
「 30 歲 , 對 女 人 講 , 唔 係 關 卡 , 係 開 始 , 識 得 生 活 開 始 。 」
30 歲 的 林 嘉 欣 , 因 為 突 然 想 穿 漂 亮 衣 服 , 所 以 減 肥 ; 因 為 自 由 自 在 , 所 以 沒 再 眷 戀 舊 情 人 ; 因 為 愛 自 己 , 輸 掉 金 馬 影 后 所 以 失 落 。
年 代 不 同 了 , 女 人 到 40 歲 才 怕 一 個 人 , 才 奮 不 顧 身 地 恨 嫁 , 讓 人 不 知 道 說 她 是 傻 還 是 天 真 才 好 。 30 歲 的 女 人 , 管 她 中 女 、 熟 女 還 是 剩 女 , 最 重 要 的 , 是 沒 有 被 一 段 19 年 的 戀 情 拖 累 , 忘 掉 要 好 好 對 自 己 。



“ 香 港 , 個 人 好 易 好 慌 , 成 日 俾 人 踩 到 腳 … … 因 為 我 行 得 慢 , 香 港 人 個 個 唔 食 住 個 風 去 行 好 似 就 蝕 咁 。 ”





















女 人 三 十
中 學 時 代 , 我 是 真 的 恨 做 林 嘉 欣 , 恨 像 林 嘉 欣 一 樣 甜 美 得 讓 人 妒 忌 。 15 年 過 去 , 甜 美 如 林 嘉 欣 , 也 逃 不 過 自 然 定 律 , 年 過 三 十 , 成 了 熟 女 。
「 我 好 鍾 意 30 歲 自 己 。 十 幾 廿 歲 , 跌 過 撞 過 痛 過 日 子 , 必 需 要 經 過 , 人 才 會 大 , 才 會 識 得 生 活 。 要 愛 自 己 、 要 接 受 自 己 同 自 然 定 律 , 才 會 開 心 。 」
林 嘉 欣 口 中 的 生 活 , 是 晚 上 10 點 幾 覺 , 朝 早 7 、 8 點 自 然 醒 , 冇 拖 拍 、 少 夜 蒲 , 不 開 工 的 日 子 , 就 自 己 買 菜 煮 飯 , 然 後 一 個 人 靜 悄 悄 的 看 看 書 、 煲 煲 碟 , 典 型 的 文 藝 女 青 年 。
「 香 港 , 個 人 好 易 好 慌 , 成 日 俾 人 踩 到 腳 … … 因 為 我 行 得 慢 , 香 港 人 個 個 唔 食 住 個 風 去 行 好 似 就 蝕 咁 。 以 前 好 怕 聽 唔 明 人 講 乜 、 加 入 唔 到 人 話 題 , 成 日 想 行 快 、 知 多 , 跟 到 人 … … 真 係 跟 得 好 辛 苦 。 諗 通 , 跟 做 乜 ? 跟 到 又 唔 會 幫 到 自 己 做 戲 , 不 如 行 自 己 熟 悉 步 驟 , 搵 到 自 己 做 方 式 同 價 值 仲 好 。 幾 安 慰 係 , 我 做 自 己 , 原 來 都 好 多 人 睇 到 自 己 成 長 , 原 來 我 唔 寂 寞 。 」
愛 自 己 的 大 前 提 是 , 和 音 樂 人 陳 光 榮 分 手 三 年 , 一 個 人 也 不 寂 寞 : 「 感 情 生 活 , 朋 友 仲 緊 張 過 我 , 想 介 紹 男 朋 友 畀 我 識 。 我 真 係 冇 辦 法 接 受 一 段 被 安 排 發 生 戀 愛 … … 我 寧 願 等 , 我 信 要 發 生 始 終 會 發 生 。 」



恨 到 出 面






















幾 個 月 前 訪 問 林 嘉 欣 的 戲 劇 老 師 詹 瑞 文 , 詹 Sir 說 , 冇 第 二 個 明 星 學 生 像 嘉 欣 一 樣 , 夠 膽 死 篤 住 月 曆 同 經 理 人 公 司 講 : 「 今 個 月 一 、 三 、 五 唔 好 安 排 畀 我 做 , 我 要 上 詹 Sir 堂 。 」 咁 都 未 夠 , 去 年 9 月 , 林 嘉 欣 再 跟 經 理 人 公 司 拿 4 個 月 假 , 跑 去 巴 黎 上 戲 劇 課 程 。 94 年 出 道 , 卻 因 為 經 理 人 合 約 糾 紛 回 加 拿 大 繼 續 學 業 , 01 年 在 香 港 電 影 重 新 開 始 的 林 嘉 欣 , 7 年 拍 20 多 部 電 影 , 每 部 不 是 扮 怪 物 就 是 思 覺 失 調 , 最 高 紀 綠 是 連 續 4 年 入 圍 金 像 獎 影 后 提 名 , 努 力 累 積 的 演 技 沒 話 說 , 去 年 失 落 金 馬 獎 影 后 , 卻 是 第 一 次 公 然 說 失 望 , 甚 至 被 指 眼 紅 到 暗 寸 勝 出 的 劉 美 君 。







「 係 喎 , 第 一 次 出 到 聲 話 緊 張 個 獎 … … 以 前 就 算 多 提 名 , 自 己 覺 得 未 係 時 候 、 未 夠 班 。 今 次 《 親 密 》 唔 同 , 所 有 都 太 好 , 太 鍾 意 。 咁 市 道 , 遇 到 個 好 劇 本 好 難 , 經 常 性 , 劇 本 係 一 樣 , 拍 出 完 全 唔 同 。 」 就 算 心 邊 恨 獎 , 大 可 以 像 所 有 娛 樂 圈 中 人 做 法 , 客 套 的 假 情 假 意 一 番 呀 : 「 坦 白 , 係 因 為 我 的 確 失 望 , 冇 必 要 對 住 記 者 否 認 , 講 大 話 唔 係 我 作 風 。 我 不 嬲 唔 覺 得 自 己 屬 於 娛 樂 圈 , 我 係 鍾 意 電 影 。 16 歲 陣 被 星 探 發 掘 拍 MV , 就 真 係 發 明 星 夢 。 入 行 至 知 , 明 星 唔 係 咁 易 做 … … 劉 德 華 至 係 明 星 , 但 我 冇 辦 法 好 似 佢 咁 。

「 我 電 影 起 步 得 太 好 , 01 年 返 香 港 第 一 套 戲 , 就 係 《 男 人 四 十 》 ( 張 學 友 男 主 角 , 發 生 師 生 戀 ) … … 所 以 以 後 表 現 我 都 太 用 力 , 唔 想 輸 , 想 每 一 個 人 都 鍾 意 我 … … 邊 有 可 能 ? 對 一 個 地 方 太 熟 悉 , 人 會 變 得 唔 太 敏 感 , 對 好 多 甚 至 自 己 都 睇 唔 清 楚 。 去 完 法 國 讀 書 , 至 發 現 自 己 原 來 好 多 弱 點 , 太 要 面 子 、 好 好 勝 , 又 驚 又 唔 輸 得 … … 家 學 識 釋 懷 , 人 自 然 開 心 好 多 。 冇 獎 , 係 失 望 , 但 都 係 一 晚 。 唔 獎 , 都 要 繼 續 努 力 啦 ! 」



台 灣 出 生 、 加 拿 大 長 大 , 15 歲 的 林 嘉 欣 被 前 經 理 人 張 洪 量 發 掘 , 不 顧 母 親 反 對 , 獨 自 一 人 去 台 灣 發 展 娛 樂 事 業 , 初 登 場 即 演 出 天 王 張 學 友 的 《 情 書 》 MV 。

16 歲 以 甜 美 外 形 俘 虜 港 台 少 男 , 俘 虜 埋 經 理 人 張 洪 量 個 心 , 結 果 蜜 月 期 一 過 , 出 完 處 女 碟 《 單 戀 物 語 》 , 即 因 合 約 糾 紛 被 封 殺 , 回 加 拿 大 繼 續 學 業 。
《 壹 週 刊 》 圖 片


01 年 簽 約 星 皓 電 影 在 香 港 重 新 出 發 , 處 女 戲 對 手 又 係 學 友 , 做 《 男 人 四 十 》 問 題 女 學 生 , 揚 威 02 年 香 港 電 影 金 像 獎 , 不 過 夠 膽 牛 仔 褲 出 席 更 威 。
台 灣 《 蘋 果 日 報 》 圖 片




幾 乎 年 年 有 提 名 , 去 年 12 月 卻 在 落 敗 金 馬 影 后 後 首 度 呻 失 望 : 「 我 冇 睇 過 《 我 不 賣 身 我 賣 子 宮 》 , 但 我 覺 得 劉 美 君 應 該 贏 , 因 為 演 技 係 要 經 歷 累 積 。 」
“ 我 份 人 , 愈 多 人 批 評 , 愈 唔 服 氣 。 ”



愛 恨 肥 瘦
輸 掉 一 個 金 馬 獎 , 林 嘉 欣 始 終 是 頒 獎 禮 常 客 。 最 輝 煌 的 一 頁 , 是 不 做 玉 女 改 做 演 員 , 第 一 部 作 品 《 男 人 四 十 》 就 一 口 氣 奪 下 那 年 金 像 獎 的 最 佳 新 演 員 和 最 佳 女 配 角 兩 個 大 獎 。 不 過 , 第 二 十 一 屆 金 像 獎 那 一 晚 , 焦 點 不 是 林 嘉 欣 手 上 的 兩 個 獎 座 , 而 是 她 下 身 的 那 條 牛 仔 褲 。
「 一 晚 之 前 , 我 唔 係 冇 試 過 裙 , 幾 十 條 都 有 , 不 停 又 除 又 呢 個 動 作 。 但 好 多 牌 子 都 係 sample , 得 一 個 size , 我 真 係 唔 落 。 年 我 130 磅 , 史 上 最 肥 , 事 實 上 係 得 牛 仔 褲 有 我 size … … 」 結 果 是 , 從 此 以 後 , 林 嘉 欣 成 了 bad taste icon , 甚 至 第 二 十 二 屆 金 像 獎 邀 請 咭 上 都 要 註 明 : 「 出 席 者 請 不 要 穿 牛 仔 褲 。 」
「 我 知 , 次 次 行 出 , 好 多 記 者 等 住 影 我 全 身 彈 我 衣 。 就 算 係 咁 我 都 冇 怯 , 怯 就 唔 會 咁 啦 ! 我 份 人 , 愈 多 人 批 評 , 愈 唔 服 氣 。 點 解 大 家 都 要 係 同 一 種 身 材 , 點 解 唔 可 以 有 肥 有 瘦 有 高 有 矮 呢 ? 我 做 電 影 , 點 解 唔 可 以 肥 ? 琦 溫 斯 莉 都 係 咁 啦 ! 」
那 年 代 , 我 記 得 逢 做 林 嘉 欣 訪 問 , 經 理 人 公 司 事 先 聲 明 , 林 嘉 欣 唔 穿 短 袖 衫 唔 裙 , 大 家 都 知 咩 事 。 這 天 在 影 樓 , 以 肥 溫 做 目 標 的 林 嘉 欣 , 身 材 竟 然 標 準 過 標 準 , 甚 至 能 穿 背 心 仔 。 「 我 份 人 唔 迫 得 , 減 肥 , 係 因 為 有 一 日 , 終 於 想 靚 衫 。 」

02 年 因 為 《 戀 之 風 景 》 與 已 婚 配 樂 師 陳 光 榮 相 識 , 04 年 公 布 戀 情 , 年 半 後 即 告 分 手 : 「 我 唔 識 講 大 話 , 但 做 呢 行 怕 拖 要 承 受 太 多 外 界 壓 力 , 以 後 我 會 選 擇 唔 答 。 」





02 年 與 張 國 榮 合 拍 的 《 異 度 空 間 》 , 竟 然 成 了 哥 哥 遺 作 , 林 嘉 欣 說 : 「 我 好 尊 重 哥 哥 , 過 咁 多 年 , 都 冇 辦 法 回 應 呢 件 事 。 」




講 不 出 聲
這 個 訪 問 , 電 影 公 司 先 旨 聲 明 不 談 感 情 。 事 實 上 , 這 個 一 月 , 產 量 不 多 的 林 嘉 欣 一 口 氣 有 兩 部 愛 情 電 影 上 映 。 一 個 是 與 鄭 伊 健 主 演 的 《 親 密 》 , 另 一 個 是 與 黃 曉 明 、 古 巨 基 等 十 二 位 男 星 做 對 手 戲 的 《 愛 情 左 右 》 。
「 拍 《 愛 情 左 右 》 , 遇 到 幾 個 湊 仔 公 , 黃 磊 、 陸 毅 , 個 個 都 做 爸 爸 。 突 然 間 覺 得 , 湊 仔 公 好 性 感 好 細 心 , 自 己 都 有 衝 動 想 做 媽 媽 。 不 過 第 時 仔 女 千 祈 唔 好 學 似 我 , 太 執 又 偏 偏 要 做 呢 行 , 太 辛 苦 。 」
我 可 以 不 問 愛 情 , 但 是 林 嘉 欣 應 該 沒 有 停 止 過 憧 憬 愛 情 。 盛 傳 05 年 與 陳 光 榮 分 手 原 因 , 是 因 為 陳 光 榮 一 心 成 家 立 室 , 嘉 欣 則 事 業 心 太 重 。 可 能 是 我 對 號 入 座 , 聽 她 的 口 , 硬 是 有 些 悔 不 當 初 。