2008年12月15日星期一

逃避? 勇氣?

時勢唔好我都知好難搵工, 睇番同期出身既人, 個個都坐得好定, 亦有一定既職位, 但係唔安於現狀既我成日心思思都想求變。我認依個係一個唔理性既表現, 有人可能問係咪逃避, 但我成日係度諗, 有d 人唔變係因為安於現狀, 唔走係因為冇勇氣可以走。我仲想走係因為:

-想變好D
-有D悶
-有得上/走, 趁仲捱得, 拖得太耐, 人愈大, 我怕我會冇勇氣
-搵到好既我仲想走咩.....

警戒



睇到中環薯條 淺談管理一 下規條, 真係大開眼界....不得不抄下來警戒自己....

1. 可靠(reliability)-- 不遲到, 不早退, 做事不脫期, 小錯不能免, 但大錯不能犯, 電郵電話不能miss, 守口如瓶, 對上司不能因下面的小事煩之, 凡事自己「執生」, 對同事不能輕易泄漏上層的動態,因為兩邊有何miscommunication, 或反口不認人, 食死貓者閣下自理。覺得自己幾煩都好, 覺得那件小事幾無必要都好, 有機會做成誤會, 成為別人口中的"excuse"者, 一概不放過要做, 不只要做了, 還要做好。

2. 可望又可即(accessibility) --給上司和同事的感覺: 每時每刻係左近。 電話要長開, 電郵要長check, 上司覺得你無聯絡會擔心氣憤, 同事或合作伙伴發現找你不到會提早鬆人。

3. 簡單精準(kiss - keep it simple and specific) -太長的報告做得如何花團綿簇上司只會束之高閣,一件事不多於三個重點,時地人事、目的、方法、時間表、deliverables要講清楚。擅用清單、圖表等工具,包括流程圖(管理、運作流程改進)、魚骨圖(分析問題之根源)、working schedule、to do list等,肯定能令你管理工作時更有條理、事半功倍。

4. 反應快(responsiveness) -- 反應快有一個最大原則, 就是收到指令或要求後立即執行,執行時記下遇到問題、所需資源、所需人員、所需知識列出,並提供另一可行的解決辦法,然後在對方要求的限期前回覆,要求指示不要因為發現有困難就拖拖拖。

5. 訂定標準 (setting standard) -- 我發現這是一個非常基本但又非常有用的管理方法,對改善工作品質極為有效。在訂定標準途中你會認清什麼是你工作中最重要一環,而你在這一環中應該要做到什麼水準。只有有清晰、可量度的標準才會有效提升工作的質素,也方便別人向你問責,不達標可研究是什麼出問題,達標了就有獎勵。